A DR. RATH ÁLTAL ALAPÍTOTT EGÉSZSÉGÜGYI TÁRSASÁG EGYEDÜLÁLLÓ A VILÁGON:
MINDEN NYERESÉGE EGY NON-PROFIT ALAPÍTVÁNYHOZ FOLYIK BE. Tovább…

Dr. Rath Health Foundation

Dr. Rath Health Foundation - Responsibility for a healthy world

GYIK

Mi a vitamin?

A „vitamin” kifejezést egy lengyel tudós, Casimir Funk használta először, 1912-ben, hogy leírja az élethez elengedhetetlenül szükséges természetes anyagokat.

A beriberi betegséget tanulmányozva Funk azt feltételezte, hogy négyféle aminosav hiánya az étrendben négy speciális betegséget okoz: skorbut (nagy vérveszteség a szivárgó, gyenge erekből – C-vitamin hiánya), angolkór (a csontok elvékonyodása – a D-vitamin hiánya), pellagra-betegség (bőrelváltozások, állandó hasmenés, elbutulás/demencia – a B3-vitamin hiánya), és a beriberi (megnagyobbodott és gyenge szív, végtagfájdalmak, gyenge izomzat – B1-vitamin hiánya).

Ma már tudjuk, hogy több mint húszféle olyan szerves molekula létezik, a vitaminok, melyek különböző kémiai szerkezettel rendelkeznek, és változatos szerepet töltenek be a testünkben.

Két fő csoportja van a vitaminoknak: vízben oldódók (C és az összes B-vitamin), amelyek a sejtek vízzel telített részein keresztül „közlekednek”: valamint a zsírban oldódók (A,D,E és K-vitaminok), amelyek a sejtek zsírban gazdag összetevőiben találhatók, mint például a sejtmembránban.

Bár nélkülözhetetlenek az élet fenntartásában, a vitaminokat testünk nem tudja előállítani.

a lap tetejére

Fel tudunk-e venni minden, számunkra szükséges vitamint a táplálékunkból?

Nem.

Az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és sok más országban végzett független tanulmányok mutatják, hogy élelmiszereink tápanyagtartalma sokat csökkent az elmúlt évtizedekben.

Az alábbi táblázat azt mutatja, hogyan csökkent a brokkoli és a burgonya tápanyagértéke Kanadában, 1951 és 1999 között.

Brokkoli, nyers, 3 fej, 93 g, 100/93= 1,08

% változás -27.55 -57.14 -100 -57.35 -18.18 -50.00 45.00

További információ:

Egyesült Államok

Zöldségek, vitamin nélkül. Life Extension magazin, 2001. március

Az USA Mezőgazdasági Minisztériumának adatai 43 kerti növény összetételében 1950 és 1999 között bekövetkezett változásokról. Donald R. Davis, PhD, FACN, Melvin D. Epp, PhD and Hugh D. Riordan, MD. Journal of the American College of Nutrition, Vol. 23, No. 6, 669-682 (2004).

Kanada

Változások a tápanyagokban, zöldségeknél és gyümölcsöknél 1951 és 1999 között (Nutrient Changes in Vegetables and Fruits, 1951 to 1999. Compiled by Jeffrey Christian.)

Zöldségek és gyümölcsök egyértelmű tápanyagtartalom-változása 1951 kontra 1999: L. A. Piché PhD RD, Associate Professor, Nutrition Program, Brescia University College.

Egyesült Királyság

Hús- és tejtermékek: hova tűntek az ásványi anyagok? Food Magazine 72, pub. by The Food Commission, UK. Jan/Mar 2006.

McCance és Widdowson tanulmányai

Hollandia

A holland zöldségek kevesebb vitamint tartalmaznak (DutchNews.nl. Wednesday 16 April 2008)

a lap tetejére

Elegendő-e az Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ)?

Nem. Számos bizonyíték van arra, hogy a sok vitamin és ásványi anyag - mégha a Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ, angolul RDA) nagyobb mértékben is fogyasztják - jótékony az egészségre, és a krónikus betegségek kialakulása ellen hat. Az INBÉ csak azt jelzi, hogy mennyi az a vitamin-és ásványianyag mennyiség, amely megakadályozza a közönséges hiánybetegségek (mint pl. az angolkór, skorbut) kialakulását egy átlagos személynél. Nem veszi figyelembe a személy egyedi anyagcsere-szükségleteit, amelyet a genetikai jellemzői is meghatároznak. Nem veszi figyelembe az egyén étkezési szokásait, életstílusát, egészségi állapotát vagy egyéb, számos más tényezőt sem. Az INBÉ ugyancsak nem veszi figyelembe, hogy a tápanyagok együttesen, egymásra hatva dolgoznak a szervezetünkben, ellentétben az olyan kémiai anyagokkal, mint a gyógyszerek.

Mi a sejtgyógyászat?

A sejtgyógyászat, mint elgondolás, azon alapul, hogy az egészséget a testünket alkotó sejtek billóinak egészsége határozza meg. Valóban, az emberi test sejtszintű kezelését elhanyagolták, a hagyományos medicina miatt, és a hagyományokhoz mereven ragaszkodó orvosok a szerveinket anélkül kezelik, hogy figyelnének az azt felépítő sejtek tápanyaggal való ellátottságára.

A minden egyes sejtünkben folyamatosan végbemenő biokémiai reakciók ezreihez szükségünk van vitaminokra, ásványi anyagokra, aminosavakra és más, alapvető tápanyagokra, és a sejtszintű hibás működés, valamint az ebből következő betegség leggyakoribb oka ezen alapvető tápanyagok krónikus hiánya.

Ennek megfelelően-az optimális egészségi állapot elérésének és a krónikus betegségek megelőzésének kulcsa- a vitaminok, ásványi anyagok, aminosavak és más alapvető tápanyagok optimális bevitele!

További információ: A celluláris medicina alapjai

a lap tetejére

Mit értünk a tápanyagok szinergiája alatt?

A tápanyagok szinergiájának elmélete azon a felfedezésen alapul, hogy a mikrotápanyagok jobban dolgoznak „csapatban”, így hatásuk felfokozható amennyiben együttesen alkalmazzák őket.

Így nem az egyedi tápanyagbevitel az, ami biztosítja a teljes egészséget, hanem a különféle mikrotápanyagok – vitaminok, ásványi anyagok, aminosavak és nyomelemek - bevitelének teljes skálája! Ezen megközelítés klinikai hasznosságát nem csak különféle tanulmányok bizonyították, hanem független kutatások is.

A sejtgyógyászati kutatások a tápanyagok szinergiájára összpontosítanak, mert ez a leghatásosabb módja a sejtanyagcsere optimalizálásának, és az egyensúly helyreállításának. Többszörösen bebizonyosodott, hogy ez a megközelítés hatásosabb, mint az egyedi tápanyagok használata vagy véletlenszerű kombinációjuk.

a lap tetejére

Mi az előnye a sejtgyógyászati megközelítésnek, a hagyományos orvoslással szemben?

A sejtgyógyászati megközelítés azon alapul, hogy az egészség - betegség kérdése nem a szervek szintjén dől el, hanem a szerveket és az emberi szervezetet felépítő sejtek billióinak a szintjén.

A hagyományos orvoslással csaknem ellentétes ez a megközelítés, mert az felosztja az emberi testet különféle diszciplinákra, és alapvetően az egyes szerveket kezeli, mint különálló egységeket. Tehát a hagyományos orvoslásban a kardiológus a szívvel foglalkozik, a gasztroenterológus az emésztőrendszerrel, a hepatológus a májjal, és így tovább.

Ez a megközelítés nem veszi tudomásul azt a tényt, hogy a sejtműködés károsodásának az egyetlen és legfontosabb oka – és ez által a betegség kifejlődésének oka – a sejtszinten jelentkező bioenergia-hiány!

A sejtek tökéletes működéséhez legszükségesebb bioenergia-molekulák biokatalizátorokként működnek: ezek az apró molekulák felgyorsítják a sejtekben végbemenő folyamatokat.

Ezen molekulák közül a legfontosabbak a vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, és bizonyos aminosavak.

A sejtgyógyászat új kutatási terület, amely korunk legelterjedtebb betegségeinek megelőzése és gyógyítása érdekében alkalmazza tudását.

Ezzel szemben a gyógyszeriparon alapuló medicina nem a betegségek gyökerét kezeli – a sejtszinten meglévő tápanyaghiányt – hanem a tüneteket: fejfájásra fájdalomcsillapító, ha túl sok a gyomorsav, savlekötő, az artritiszre gyulladás elleni szerek. És így tovább…

A gyógyszeriparon alapuló gyógyászat ráadásul nagyon veszélyes is lehet. Például 1998-ban az Amerikai Orvosegyesületek lapja (Journal of the Medical Association) közzétett egy tanulmányt, miszerint 2 216 000 kórházban ápolt beteg szenvedett gyógyszerallergiától (ADR-Adverse Drog Reaction), és 106 000 emberre ez végzetes volt. Ez azt mutatja, hogy a kórházakban képesített egészségügyi személyzet által felírt, és a gyógyszergyártól használati utasítása szerint adagolt szerek abban az évben az USA-ban a halálokok között a 4-6. helyen szerepeltek! Ennél is frissebb hír, hogy az amerikai Gyógyszer- és Élelmiszerellenőrző Hatóság (Food and Drug Administration) elemzői 2004-ben bejelentették, hogy a Vioxx gyógyszer az alatt az 5 év alatt, amíg forgalomban volt 88 000 – 139 000 szívinfarktusért volt felelős, amiből kb. 30-40% halálos kimenetelű volt.

A sejtgyógyászat alapelveit követő természetes gyógymódok viszont még a tányérunkon lévő ételnél is biztonságosabbak! Összefoglalásképp tehát elmondható, hogy a táplálékkiegészítők kockázata valahol a villámcsapás és a meteoritbecsapódás által okozott halál között van. (Hivatalos új-zélandi statisztikák adatainak elemzése alapján.)

a lap tetejére

Foglalkoznak-e tudományos kutatások a sejtgyógyászattal?

Igen! A Dr.Rath Health Foundation honlapján megtalálhatók a fontos klinikai tanulmányok, melyek bemutatják a mikrotápanyagok és a táplálkozás egészségünkben betöltött jelentős szerepét.

A fejlett és a fejlődő országokban elterjedt betegségek elleni küzdelemhez a vitaminok, mikrotápanyagok és a táplálkozás egészségre gyakorolt hatásáról átfogóbb „könyvtárat” nem nagyon találhatunk mint az Alapítvány honlapjait, ezek közül is kiemelve „A celluláris medicina alapjai” és a „WHO Documents” oldalakat.

Ezeket a tanulmányokat és jelentéseket dokumentálva törekedtünk arra, hogy a lehető legrégebbi tanulmányokat is közzétegyük. Ezzel is rá akartunk mutatni arra, hogy milyen nagy tudásmennyiség és adat áll rendelkezésre már 50, 60, 70 vagy akár 80 éve.

a lap tetejére

Miért nem hallottunk ezekről az áttörésekről előzőleg?

A vitaminokon, ásványi anyagokon, aminosavakon és más, a természetben jelenlevő anyagokon alapuló terápiák nem fontosak a gyógyszeripar számára, mivel ezeket nem lehet szabadalmaztatni.

Ezzel szemben a szintetikus úton előállított gyógyszereket a gyógyszeripar szabadalmaztatni tudja. A teljes gyógyszer-értékesítés 2006-ban 7%-kal nőtt, és így elérte a 643 milliárd (109) US $-t. Vagyis egyetlen évi gyógyszeripari értékesítés is jóval meghaladja a fél billió (1012) dollárt!

A gyógyszeripar piacának alapja az emberi test, de csak addig, amíg a testben betegségek vannak. Így a betegségek fenntartása és terjesztése a gyógyszeripar növekedésének előfeltétele.

A kulcsstratégia ennek eléréséhez az, hogy olyan gyógyszereket fejlesszenek ki, amelyek ugyan elfedik a tüneteket, de nem kezelik és szüntetik meg magukat a betegségeket. Ez megmagyarázza, hogy miért nincs a napjainkban piacra dobott gyógyszereknek kimutatható hatékonysága, hisz csupán a tüneteket célozzák meg.

Míg a betegségek növekedése és elterjedése serkenti a gyógyszeripari beruházásokat, a megelőzés és az igazi kiváltó okok kezelése hosszú távon csökkentené a nyereséget, ezért ez utóbbit nem tartják kívánatosnak. És ami a legrosszabb, ha jól belegondolunk, a betegségek megszüntetése nem összeegyeztethető a gyógyszeripar érdekeivel (annak természeténél fogva), sőt homlokegyenest ellent is mond neki.

Ezek alapján belátható, hogy a vitaminok és az egyéb sejtanyagcserét optimalizáló természetes terápiák veszélyeztetik a gyógyszeripari betegségüzletet, hisz napjaink leggyakoribb betegségeinek alapvető kiváltóját célozzák meg, és még csak nem is lehet licensszel levédeni őket.

További információ: The Laws of the Pharmaceutical Industry